Tuesday, February 24, 2009

Inayah Allah

Pertemuan dengan Mawar nampaknya tidak berjalan seperti yang di harapkan. Kak wardah dan Kak Ayad pulang dengan pelbagai perasaan, sedih, terkilan , kecewa , hampa, semuanya berbaur menjadi satu. kak Wardah meminta kak Ayad menurunkan kak Wardah di Mydin Mall USJ. Sementara Kak Ayad terus ke tempat kerjanya. Tak lupa kak Wardah memesankan kak Ayad supaya memperbanyakkan bacaan ayat 128-129 surah At taubah. Itu ayat pendinding diri. sebenarnya pesanan tu untuk diri sendiri.Tak lupa juga kak wardah minta kak ayad buat laporan polis. just for covering report.

Kak Wardah menuju ke musolla mydin Mall. usai Solat Zohor, kak wardah solat hajat, agar inayah Allah diturunkan kepada hambanya, especially mawar . Apa jadi pada mawar agaknya.?
Setelah solat dan munajat yang panjang, baru terasa aura ketenangan dan kekuatan dari dalam jiwa.
sambil menunggu suami kak Wardah datang menjemput, kak wardah sempat membeli bunga-bunga yang banyak dijual kat Mydin.

Pertamanya, memang nak hias rumah, sebab mak ayah dari kampung nak datang.Rumah kena cantik dan kemas....nanti bising pula orang tua, banyak sangat buat kerja luar ( baca.... kerja dakwah ) sampai rumah tak terbela.....he...he..he ., maklumlah tak ada maid.
Keduanya , kalau kak wardah stress salah satu cara, nak hilangkannya adalah dengan menghias rumah, tukar langsir, angkat sofa, alih almari....pendek kata semua tenaga negatif yang ada dalam badan dialirkan dengan membuat kerja-kerja tu.

jam 3.30 petang , kelibat house mate mula kelihatan di mata. Sambil berbual-bual dan memikirkan strategi untuk mendepani kes ini, tiba-tiba hanndset kak wardah berbunyi.

" Hello......Assalamualaikum ! Saya kawan ofis mawar!. Kak wardah,! majikan saya nak bercakap dengan kak Wardah....!
" ok!.......
.......
bersambung

5 comments:

Anonymous said...

Siapa lelaki itu.....tak sabar nak tahu, real story ke fiction?

indahcinta said...

liku-liku kehidupan tidak selalunya indah.perjalanan hidup mematangkan manusia utk membuat pilihan

Anonymous said...

kak ayad? xde nama yg sedap lagi ker?hahahahaha....

Anonymous said...

Kak wardah, bila nak sambung cerita

Anonymous said...

kesian kak wardah yea...tak dan masa...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...