Wednesday, August 29, 2018

PROGRAM PEMBANGUNAN KEMAHIRAN PENTADBIRAN RUMAH PERLINDUNGAN


27-28 OGOS 2018

HOTEL DE PALMA SHAH


Alhamdulillah staf Darul Wardah berkesempatan menghadiri program ini selama 2 hari 1 malam. Tujuan program ini diadakan adalah untuk berkongsi kemahiran kaunseling dan tips-tips serta teknik asas bagi memberi bimbingan kepada penghuni rumah perlindungan. Mendapat pengisian daripada Dr. Jahid Sidek, pengasas Rawatan Islam Manarah mengenai diskusi rawatan Islam seperti sihir. Juga daripada Encik Rinatho mengenai pendekatan kaunseling dalam pengendalian kes. 
.

Juga mendapat pengisian mengenai Modul Istitabah daripada Ustazah Hafizatul Akmal, pengurus Ar-Riqab Mais. Pada hari kedua pulak penceramah daripada USIM, Dr Ahmad Najaa dan Dr Azrul turut memberi perkongsian masing-masing mengenai kepentingan integriti dan juga pengurusan kewangan yang betul. 
.
Turut hadir di majlis penutup, Yang Berbahagia Dr.Hj. Ahmad Shahir bin Makhtar, Pengarah Pembangunan Sosial MAIS dan juga YB Ustaz Zawawi bin Ahmad Mughni selaku Yang Berhormat Adun Sg. Kandis serta Encik Daniyal bin Mat Jusoh, Penolong Setiausaha (Pembangunan Sosial) Bahagian Pengurusan Sumber Manusia.
.
Program yang sangat bermanfaat dan berilmiah yang dapat kami aplikasikan di Darul Wardah. Sangat membantu dalam memantapkan gerak kerja kami disini. Mohon doakan kami dapat melakukan yang terbaik untuk pelatih disini. InsyaAllah.













No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...