Monday, April 30, 2018

PROGRAM SUPER PARENTING




29 APRIL 2018 


AHAD


Darul Wardah berpeluang ke Program Seminar Super Parenting yang ditaja oleh Dai' Adibah.
Program berlangsung di D' Takhta Wedding Avenue I-City Shah Alam bermula jam 10.00 pagi hingga 4.30 petang melibatkan 10 orang peserta dari Darul Wardah dan diiringan 2 orang kakitangan Darwa iaitu Puan Nisha selaku Pengurus Darul Wardah dan Puan Ruslina selaku Penolong Pengurus Darul Wardah.


Ahli panel pula terdiri daripada Pn. Hajah Siti Nadzrah iaitu Umi Profazz (ibu kepada 5 orang huffaz), Ibu Rose iaitu Family &love Guru, turut menjadi panel Datuk Dr.Sheikh Muszaphar Shukor, Angkasawan Negara dan juga bapa kepada 4 orang anak.


Perkongsian yang diberikan oleh setiap panel amat berguna dalam mendidik anak-anak dari kecil. Ketiga-tiga panel menekankan bahawa 'family bonding' adalah sangat penting dalam membentuk sahsiah anak-anak. Anak yang kekurangan kasih sayang akan mula mencari kasih sayang diluar yang menyumbang kepada masalah gejala sosial masa kini. 


Didikan agama juga perlu diterapkan sejak dari awal kelahiran agar anak-anak mengenali Tuhan. Anak-anak adalah amanah yang diberikan Allah, maka menjaga dan mendidiknya ke jalan yang benar berada di dalam tanggungjawab ibu bapa yang mencorakkannya. 


Dan yang paling penting perlu diingati, doa ibu tiada hijab, maka sentiasalah berdoa untuk anak-anak anda. InsyaAllah


Jutaan terima kasih diucapkan kepada Dai' Adibah sekeluarga kerana menaja kami dari Darul Wardah. Semoga dimewahkan rezeki dan dipermudahkan urusan semunya. Amin.



Slot bersama Pn. Hajah Siti Nadzrah iaitu Umi Profazz

Slot bersama Ibu Rose


Slot bersama Datuk Dr.Sheikh Muszaphar Shukor



Bersama Dai' Adibah




Peserta Darul Wardah bersama Pengurus dan Penolong Pengurusa Darul Wardah, Puan Nisha dan Puan Ruslina






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...