Monday, August 13, 2012

Rezeki mereka~

Alhamdulillah pada sabtu lepas, DARWA dikunjungi oleh sekumpulan sahabat yang berhasrat menyumbang barangan keperluan harian kepada 9 keluarga muallaf yang berada di bawah perhatian DARWA. Kumpulan sahabat yang diketuai oleh Cik Fida Viantymala, yang tiba pada jam 4 petang telah disambut oleh Pengerusi DARWA; Ustazah Hazlina Abdul Razak dan suami beliau; Ustaz Zawawi Mughni.




Selepas sesi perkenalan [taaruf], barangan sumbangan telah diagih-agihkan kepada mereka yang hadir. Alhamdulillah, sahabat-sahabat muallaf ini sangat gembira dengan pemberian tersebut kerana sekurang-kurangnya dapat meringankan beban mereka untuk bulan ini. 



Alhamdulillah, rezeki mereka melimpah ruah pada Ramadhan ini dan harapnya, sumbangan-sumbangan seperti ini tidak musim-musiman sifatnya. Buat teman-teman, teruskan lah membantu mereka yang memerlukan, tidak hanya pada bulan Ramadhan yang mulia, tetapi berterusan sepanjang tahun. Setiap rezeki yang ALLAH Taala kurniakan kepada kita, ingatlah bahawa ada hak orang lain padanya. 




Bersedekah tidak hanya menyucikan harta, tetapi turut menyucikan jiwa dari karat-karat dosa. Inshallah.

mijaazmiza: Inshallah, ini post terakhir sebelum pulang beraya di kampung halaman. Semoga ini bukan post terakhir dari diri ini. Doakan agar perjalanan dilindungi dan dipermudahkan oleh ALLAH Taala. Rindu mahu mengucup tangan dan menatap wajah bening bonda.

”Ambillah tulang belulangku. Aku sudah tidak ada apa lagi ya Rasul. Yang ada hanya tulang belulang ini. Ambillah ia jika aku telah wafat. Jadikan ia jambatan untuk sahabatmu pergi berjihad.” Kata Khadijah al kubra.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...