Friday, August 26, 2011

Sinar Ramadan DARWA@ABIM Prihatin


25 Ogos 2011, Shah Alam - Pada 19 Ogos 2011, DARWA telah menerima satu laporan mengenai wanita berusia 32 tahun yang mempunyai lima anak, dan anak yang pertamanya akan mengambil peperiksaan PMR pada tahun ini manakala yang paling kecil berumur 2 tahun. Suaminya sudah dua tahun menghilang dan merupakan seorang penagih dadah.

Kesukaran wanita ini telah menarik keprihatinan kami di ABIM Selangor dan seluruh keluarga ABIM negeri untuk membantu dan menggerakkan usaha mendapatkan sumbangan dan bantuan yang sepatutnya di negeri Selangor. Alhamdulillah usaha awal telah diambil pelbagai pihak khususnya pihak ABIM Daerah Shah Alam serta DARWA sendiri.

Sekali kita dipanjatkan kesyukuran (Alhamdulillah) kerana hari ini (sekitar waktu tengahari) pasukan DARWA bersama mantan YDP ABIM Selangor (Ustaz Zawawi) serta sahabat-sahabat dari ABIM Mesir (seramai 3 orang) telah selamat menyampaikan sumbangan kepada keluarga terbabit. Sumbangan disampaikan oleh Pengerusi DARWA sendiri, Ustazah Hazlina. Antara maklumat terkini yang diperolehi hasil dari kunjungan tersebut adalah;

a) Menerima bantuan bayaran sewa tertunggak selama 2 bulan,
b) Membuat satu temujanji dengan Hospital Tengku Ampuan Rahimah untuk Puan Katijah
c) Mendapatkan bantuan untuk kes Puan Katijah di Mahkamah Syariah pada 6 Oktober 2011
d) Mereka juga masih perlu untuk menyewa di situ (harga sewaan rumahnya RM500.00 sebulan)

Sebarang bantuan untuk dihulurkan boleh terus ke MAYBANK 562106228176 (atas nama ABIM SELANGOR). Ia merupakan tabung khas DARWA untuk kemudahan penyelarasan bantuan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...