Thursday, July 23, 2009

Apalah nasib badan !



penghuni mutakhir DARWA datang berteduh dengan seorang anak lelaki yang berusia satu tahun setengah. Dengan perut memboyot, kandungannya mencecah usia enam bulan.

orangnya sangat cergas, berpendidikan dan peramah. ketika ditanya , tentang masa lalunya, jawapannya begitu jujur dan polos.

Diceraikan suami pertama, ketika kandungannya berusia 3 bulan. Sah cerainya, namun tempoh edah sehingga melahirkan anak. Katanya, suaminya ramai teman wanita ,keliling pinggang. Pun begitu dia tidak marah.Dia rela dimadukan. akhirnya suami lari dengan wanita lain.

Janin dalam kandungan sekarang , hasil hubungan dengan suami kedua. bagai mengulangi cerita pertama, dia juga dijatuhi talak setelah mengandung empat bulan. sekarang sedang menunggu edah.


Suaminya yang kedua, warga Indonesia. masih menuntut di sebuah universiti Global yang terkenal dimalaysia, dalam bidang ilmu Wahyu.Katanya, suaminya sebenarnya telah berzina dengan perempuan yang telah menjodohkan mereka berdua. Pun dia rela dimadu. Akhirnya dia juga diceraikan!

Tiada tempat untuk mengadu, menumpang teduh dan berlindung. Beliau pasrah ! nasibnya membawa dia ke DARWA!

Adakah dia terlalu naif, polos , atau ada yang tersirat disebalik ini semua?

5 comments:

ummu 'ammar said...

Ibu Bapa dia tau tak masalah yang dihadapi oleh anaknya ni? Kalau sijil kelahiran anak sulung tu berbin/berbinti nama bapa tu, mungkin betul kot cerita yang disampaikan kepada pihak DARWA.

yeeply said...

tambah kasihan..ibu bapa sudah meninggal dunia..bagai jatuh ditimpa tanga...

nadzirah said...

mcm tau je universiti GLOBAL tu?

yeeply said...

memang korang patut tau pun ! memalukan ajer...hahahaah

Rumah Perlindungan Wanita said...

Kisah sahabat baru ni, menyesakkan dada.masa mula dengar cerita sahabat ni, kita berdoa agar ceritanya rekaan sahaja.

Dah dapat 2 saksi yang mensahihkan kebenarannya.
malah ia lebih parah dari apa yang nampak di permukaan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...