Monday, June 15, 2009

Kelahiran



Akhirnya seorang lagi bayi lahir ke dunia. teringat Hadis Rasulullah SAW yang bermaksud:

" setiap anak dilahirkan dalam keadaan suci( fitrah ), maka kedua ibu bapanya lah yang mencorakkannnya, sama ada menjadi seorang majusi, seorang nasrani atau seorang Yahudi"

Cukuplah dengan dosa sang ibu, melanggar perintah Allah ! Didik dan peliharalah anak supaya tidak mengulangi perbuatan yang sama.

Doakan supaya anak yang lahir itu menjadi mukmin Muttaqi.

5 comments:

Anonymous said...

la tahzan......jgn bersedih!

Rumah Perlindungan Wanita said...

Muhasabah perlu dilakukan untuk mengkoreksi diri!

Anonymous said...

Orang yang berzina ni patutnya kena hukum hudud baru insaf..kalau tidak,lepas sakitnya hilang, takut ada yang ulang balik...kalau kena rogol, pasti trauma dan takut..

Rumah Perlindungan Wanita said...

Ya saya setuju! Siapa yang nak melaksanakan hukum hudud ? belum perlaksanaan.....sebut hudud pun macam segan je kat parlimen !

Hukum yang sedia ada 356 pun tak berapa nak implemen!

yeeply said...

pesan seorang sahabat apabila diberitahu kelahiran anak L, coraklah kain putih itu seelok-eloknya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...